пятница, 5 октября 2012 г.

Şiiriyet



Bekir Çoban-zade
«Tatarlıq içün ölemiz moyun bukib,
Kimse soramay azğana közcaş tökib»
Kimse bilmiy», Lozanna, 1920)

Bekir Çoban-zade
«On yaşımda kiçkene çoban edim,
Yaylâ astında çalaşım qurğan edim.
Ava açıq, kok yuksek, ruzgâr taya,
Aydın, ayrı korüne dağlar, qaya…
Uzaq yoldan ötkrn atnıñ ayaq sesin,
Yaş ozenniñ qır astında şay ötmesin,
Men bir qırğa uzanır, diñler edim,
Baraqlarman, quşlarman çıñlar edim.»
(«Keleler», 1922, Aqmescit)

Bekir Çoban-zade
«Oy suvuq şu ğurbet, ateşsiz, suvsız!
Turmuşı bizlerge göñülsiz, cırsız.
Tavlarnı qarayman, Çatırğa oşay,
Közlerim caşara, qalbim cımşay.»
(«Oy suvuq şu ğurbet!», Budapeşt, 1918)

Amdi Giraybay
«Qarşımdaki büyük tatar menden ne umüt ete,
Büyük Çelebicihan, antıñ meni her kün titrete,
Antıñ içün çalışmasam, milletim içün canmasam,
Seniñ antıñ oğrunda ölümni borc sanmasam,
Tatarlığım qalay etip, sizge isbat etermen?»
(«Men de ant ettim»)

Amdi Giraybay
«Tatarnıñ da öz tili bar, süygüsi bar, zevqı bar,
Mane, masal, çıñları bar – çeçekli bir teren car.
Başqa tilmen, başqa zevqlı cırnı tatar cırlamay,
Göñli coşmay, cüreginden “ah canım” dep dıñlamay»
Tatar şairlerine», 1921)

Комментариев нет:

Отправить комментарий